Kmart fyra timmar extra

I går gick jag upp tidigt, jobbade och slappade resten av dagen. Var molnigt här så kändes skönt med ingen press att hinna njuta av solen. På kvällen tog jag, Angie och Amanda bussen till Kmart. Ligger ca 20 minuter härifrån och är ett ställe där man kan köpa ALLT till hemmet, för ett billigt pris. Jag köpte bland annat ett usb-minne och en filt (som jag saknat det). Käkade vår första amerikanska pizza på Rusty's, var helt okej (men jag saknar kebabsåsen, som för övrigt ingen i denna lägenhet vet vad det är, Östergötlands påhitt eller vad?).

Skulle åka hem vid åtta. Väntade på bussen. Kom ej. Hade kollat fel. Gick ej på fredagar. Bytte sida. Ny buss som skulle gå om 50 minuter. Väntade. Tog en kaffe på McDonalds. Gick till busshållsplatsen. Fel i busslistan. Ingen mer buss. Bytte sida. Sista bussen skulle gå om 30 minuter. Väntade. Den kom. Åkte världens omväg. Tog en timme. Framme downtown. Fick ta taxi hem.

Var hemma vid 00.15 istället för 21.00. Woho.


Kmart ligger vid Camino real marketplace


Molnig dag i Californien


Kmart, hur stort som helst, syns dock inte här


Här är "small size" lika stor som största storleken i Sverige


Trötta, sega och vill bara komma hem efter att ha väntat FYRA timmar på busshelvetet
Kommentera inlägget här: