Nightlife och dagen efter


I går var vi ute och testade nattlivet i Santa Barbara. På The Sandbar blev det cocktails och jag drack en supergod strawberry margaritha. Sen gick vi till en bar vid namn Whiskey Richard's och drack lite öl och efter det tillbaka till The Sandbar igen, där jag blev bjuden på tre stycken jägerbombs (jägermeistershots isläppta i ett glas med redbull). Där trodde nog de andra att kvällen var över för min del, men icke, jag tål mer än vad man tror. Eller så dricker östgötar mer än göteborgare och stockholmare..


Fantastiska roomisarna Cattis (göteborgaren), Angelica (stockholmaren) och jag (östgöten).


Efter gårdagens festande var vi något bakis när vi vaknade.. Valde att spendera dagen vid poolen.
(Bilden är från "häcken" runt poolområdet.)


Här försöker jag fota poolen genom fönsterglaset på poolhuset.

Efter att ha legat några timmar i solen och tagit ett antal svalkande dopp gick vi till stan en sväng för att fixa klart gymkorten och handla lite mat. Käkade en burrito på en mexikanskt ställe och blev proppmätta. Trots detta kunde vi inte undgå att handla hem lite Ben & Jerry's, det kostar bara 21 spänn för en stor burk här! (Typ 45 hemma i Sverige.)
Har klagat på att det inte finns något nattduksbord i mitt rum vilket gör att jag måste lägga alla grejer på golvet och har även saknat en sänglampa. När vi kom hem från stan hade gulliga Cattis burit in ett bord i mitt rum och ställt in lampan från vardagsrummet och gjort det supermysigt samt städat hela lägenheten. Sånt gör mig otroligt glad! Nu älskar jag mitt rum!

I morgon börjar den fyra dagar långa kursen "orientation to college". Mellan 14 och 16 är det alltså skolan som gäller. Nu ska jag krypa ner i sängen och kolla på Solsidan!
Kommentera inlägget här: