Life goes on in SB

Det vi har hunnit med hittills här i Santa Barbara är en rundtur på stan (har dock blivit en hel del turer ner dit efter också), strandhäng, poolhäng och möte för att boende på Buena Vista. Fortfarande komiskt det där med att vi jobbade en hel termin på GDK med att göra en turistkarta åt staden Buena Vista i Bolivia och nu bor jag på Buena Vista Apartments..
Stranden är sandig (what else?) och väldigt bred. Det fläktar nere vid havet vilket gör att man aldrig blir så otroligt svinvarm som hemma i Sverige. Från stranden går State Street (huvudgatan) som är lång och där alla butiker, restauranger med mera ligger. Detta gör det väldigt lätt att hitta i Santa Barbara. I går gjorde jag misstaget att tänka att redan har en grundbränna från Sverige och inte behövde använda så mycket solkräm. Detta resulterade i att jag numera ser ut som en tomat i fejset och ryggen är illröd! Tror dock att jag lyckades sola över det idag när det premiärbadades i poolen och det var riktigt skönt.


För övrigt upplever jag amerikanare som nästan överdrivet trevliga och nej, jag har inte sett några extremtjockisar än. Det är småsaker i vardagen som man kan störa sig på och som tar ett tag att vänja sig vid som t ex hur vrider man på kranen, hur spolar man i toaletten, varför använder de inte påslakan? Haha!

I går hann vi med lite shopping på Forever 21 och jag köpte en tröja, ett par shorts, ett halsband och en ring. Är farligt enkelt att göra av med pengar här.. Eftersom mamma ville se bilder på inköpen, varsågoda:
 
Ring där det står "love", tyckte den var söt, och halsbandet. (Tryck för att se större.)
Kläderna får ni se om jag har dem på mig. Nu ska jag ta och fixa i ordning mig inför kvällen. I morgon är det registrering på skolan som gäller och orientation week för alla internationella studenter inleds. Skoj!

Anonym:

Vaddå inte påslakan? Vad sover dom i då? :S Jag tycker att det är jättekul att läsa! Blir såå sugen själv :) Hur gick det med engelskatestet? Om du vill outa resultatet

Kommentera inlägget här: