49 dagar i Californien

Efter mitt senaste deppinlägg (då jag inte ens orkade vända på bilderna eller klippa bort mitt finger från fotot) har det vänt lite. Mår mycket bättre och förkylningen har lagt sig lite i alla fall. Känner mig bara allmänt stressad just nu. En miljon saker att göra i skolan och hade sett fram mot en pluggfri helg, men så blir det alltså inte.
Nu är det också dags att bestämma sig för boende nästa termin (vilket känns ganska snart eftersom jag bara varit här i sju veckor än så länge). Med IBS så ingår boende första terminen och andra väljer man om man vill bo kvar eller skaffa eget. Vad vi har hört så betalar vi sjuka överpriser vilket gör att man gärna hittar något billigare till nästa termin och kan spara lite pengar. Kollar upp vad det skulle kosta att bo i en villa med andra studenter. Hoppas vi får svar snart för jag vill bara bli klar med allt!
I går slutade jag vid elva. Hade group quiz på journalistiklektionen. Vår grupp fick A, även om jag jobbar med värsta idioten och ska göra det terminen ut. Det är jag och två amerikaner, en kille och en tjej. Tjejen är toppen, killen är världens största besserwisser som inte kan samarbeta. Grrr. Hatar när det blir så i grupparbeten.
Efter skolan tänkte jag göra mina roomisar glada så jag städade lägenheten. Satte på musik på högsta volym och körde järnet, så det gick ganska snabbt.
Sen åkte jag och Angelica en sväng till stan. I kväll ska vi på maskeradfest med filmtema så vi försökte komma på något bra att klä ut oss till. Ni får se bilder sen, har världens toppenidé!
Sen åkte Angelica tillbaka för hon hade en kvällslektion så jag mötte upp Cattis, som precis slutat skolan, och vi gick och strosade på stan ett tag. Kollade i en grymt rolig antikaffär som hade allt möjligt! Sen gick vi till en dansk restaurang, Andersen, och käkade lite torsdagsmiddag och drack en varsin Carlsberg (ibland behövs det bara en dansk öl för att man ska få lite hemmafeeling). Restaurangen är jättemysig. Inredd som en gammal rik tants hus typ (okej kanske inte låter så mysigt men det är det) med stora glasfönster med utsikt mot State Street. Vi bestämde oss för att beställa in dagens två specialrätter, kyckling och räkpasta, och dela. Återigen möts man av en väldigt amerikansk grej. Beställer man in kyckling i Sverige får man några skivor men här fick vi in en hel kyckling. Ja, en HEL KYCKLING. Skrattade i hjäl mig när jag fick tallriken. Helt otroligt sjukt. Tur att man har doggy bags här för vi två åt inte ens upp halva..
Hade i alla fall en otroligt trevlig kväll! Sen gick vi till Ralphs och handlade mat (otroligt bra att handla när man är proppmätt så slipper man köpa en massa onödiga saker) och sen tog vi bussen hem. Hade en myskväll och laddade batterierna inför i dag. Kollade på TV för första gången, var premiär för den nya säsongen av Grey's Anatomy (kul att man hinner kolla på en gång och inte behöver vänta ett halvår som vanligt).
I dag ska jag plugga och fixa klart maskeraddräkten inför i kväll. Woho!
Transit Center, aka resecentrum i Santa Barbara.
En HEL kyckling på menyn..
Räkpastan, som var väldigt god

PS: I dag har jag varit i Californien i exakt sju veckor (49 dagar). Tiden går otroligt fort!
Kommentera inlägget här: