9/11

Blev ingen fotboll i går, får se nästa match istället. Jag, Angie och Cattis gick till gymmet och kom hem ganska sent och var döhungriga så vi struntade i matchen och gjorde tacos istället. Hade en egen mexican fiesta! Var jättetrevligt. Jag hittade världens bästa mexikanska musik på spotify som jag drog i gång när vi började laga mat. Har aldrig hört Angelica skratta så högt och länge som när hon hörde musiken.. Jag tyckte dock den höjde stämningen enormt!
Efter en stund kom Benny och Pontus förbi och vi gick ner till The Neighborhood Bar, drack öl och spelade beerpong. Jag förlorade hela tiden. Sen gick vi vidare downtown, först till Whiskey Richards (Angie och jag var i ett svagt ögonblick nära på att sjunga kareoke, tack och lov att det inte hände) sen vidare till Sandbar.
I dag har jag pluggat och haft en skön slapp söndag. Vaknade bakis vid 10 av ett sms från Sandra: "skype nu???" så pallrade mig ut till soffan i vardagsrummet och hade ett långt och toppenroligt systersnack. Sen kom även mormor och morfar in på ett hörn och det var kul att prata lite med dem också!
I dag är det ju för övrigt 11 september och exakt 10 år sen terrorattackerna mot world trade center hände. Det har uppmärksammats enormt här i USA, både i stan, på TV, internet och tidningar. Känns konstigt att det har gått 10 år, jag minns det så väl även om jag var liten när det inträffade.
Nu ska jag skriva lite ingresser till min journalistikkurs. Har bara en lektion i morgon och det känns nice.
På neighboorhood har de uppställda beerpongbord på uteplatsen
Blev coors med lime istället för corona
Mexican fiesta!
Cattis och jag nån gång under gårdagskvällen
I soffan på EOS under torsdagskvällen
Gick till skolan en snabbis i dag för att skriva ut lite papper och kunde inte undgå att fota fontänen mitt på campus
Kommentera inlägget här: