I bland är livet ganska underbart

Haft en mycket fullspäckad dag. Vaknade på fel sida och kände att detta skulle bli en rätt ut sagt pissig dag. Var på plats på skolan vid 9.15 och fick reda på att morgonens journalistiklektion var inställd. Klockan 17 skulle min fotolektion börja och till den hade vi i uppgift att fota porträtt på två olika personer som visar vem personen är och dess yrke. Hade inte fixat mina porträtt än så begav mig ner mot stan på en gång. Gick vägen via stranden och slogs av tanken att jag måste börja gå upp tidigare och ta promenader till hamnen/stranden. Solen värmde underbart, bara några enstaka fiskare och joggare ute och fantastiskt vackert. Gick ut på piren en sväng och fotade lite. Sen gick jag mot downtown och pratade med och fotade en miljon människor innan jag blev nöjd. Mötte Cattis och vi fotade ihop ett tag innan hon hade lektion. Sen tog jag en iste och bagel innan jag fotade vidare. Sen fick jag rusa hem och fixa klart läxan för att sen gå till lektionen. Vilka två bilder jag lämnade in kan ni se längre ner i detta inlägg. Tänkte börja med att visa bilderna jag tog på Santa Barbara i morgonljuset.
Fick dessutom tillbaka fotoprovet från förra veckan som jag trodde jag sumpat, men det hade jag inte! Glädje.
Dagen blev inte pissig utan ganska bra faktiskt. Ibland måste man se sig omkring och bara ta in att jag är faktiskt här.











Inga mästerverk, men de fick duga. Bilderna jag lämnade in blev dessa:

Cameron, tatuerare på State Street.


Fiskare ute på Stearns Wharf (piren)

Ps: Emma: superstressigt i skolan men som sagt måste man stanna upp och kolla var man är i bland.. Tur att bilderna kunde ta bort din stress i alla fall! Saknar dig också! ♥
Kommentera inlägget här: