Som på film

I går spenderades hela dagen i lägenheten med pyssel inför kvällen. Angie och jag fixade och trixade med våra kläder till kvällens filmfest. Vi tänkte så här: alla kommer vara uppenbara filmkaraktärer så vi ville vara något roligt och till slut kläckte jag idén, vad är film utan popcorn? Så vi kom fram till att vara just det, popcorn! I torsdags hittade vi de nödvändiga accessoarerna på stan och i går fixade vi allt. Tog hela dagen!
Sen lagade vi till en klassisk spagetti med köttfärssås, tog en sväng till Mesa och köpte öl och sen var det dags att börja vår förvandling till popcorns.
Vi tiosnåret begav vi oss ner till San Pasqual Street där festen skulle hållas. Blev en trevlig kväll med många komplimanger för våra outfits. Ramlade i säng vid fyratiden.
I dag har vi bakishängt i lägenheten. Blev så trötta av att vara trötta så Angie och jag begav oss ut på en kvällspromenix downtown. Gick förbi skolan där det var fotbollsmatch, sen mot Panda Express och käkade nudlar och lite Yougurtland till efterrätt. Efter det var vi taggade på att gå vidare nånstans så blev en sväng till vårt stammisställe The Neighborhood Bar där vi spelade en match i beerpong. Jag förlorade. Igen.
Kort sagt, en mycket trevlig lördagskväll!
Nu ska jag bara koppla av hemma för i morgon blir det hårt arbete. Har en stor presentation i multimedian som ska vara inlämnad vid midnatt i morgon så det blir att fixa med den. Har en miljon saker att läsa också.
Hoppas allt är fint med er!
Kommentera inlägget här: