Första skoldagen. Igen.

Vaknade av klockan som ringde vid 08.00. För första gången efter sex veckors ledighet var jag tvungen att gå upp på en gång. Rummet var svinkallt, sängen underbart varm och regnet öste ner utanför. Dags för första dagen i skolan för denna termin.
När jag skulle hoppa på bussen så fick jag inte åka med för att jag inte hunnit förnya mitt student-id. Regnet öste ner och jag var på väg till skolan för att fixa just detta, men ändå fick jag inte åka med för att det var "bussbolagets policy". Inte bästa starten på dagen direkt.
Fick gå istället och var dyblöt när jag väl kom fram. Drack en kaffe med Josie innan vi gick till vår lektion i media design. Läraren verkade bra och kursen blir nog grymt kul så är supertaggad nu! Dock så sa hon att vi kommer behöva lägga ner minst 20 timmar per vecka på denna kurs.. Men eftersom de skrämde oss i början av förra terminen och det inte blev så hemskt så är jag inte så orolig.
Efter lektionen gick vi och tog en efterlängtad lunch på skolan (som vi har väntat) och sedan blev det även ett besök i bookstoren för att inhandla block och pennor. Gick på 72 dollar, inte så kul.
Tog sen en kaffe med Alexandra innan jag gick hem och började organisera mitt liv. Haha.
Mitt schema för denna termin känns helt okej ändå. Check it out (so to speak).
Hoppas allt är bra med er där hemma! Jag njuter.
Mitt schema för vårterminen

Ps: Dåligt med kommentarer här på bloggen på sistone. Bara så att ni vet.
Kommentera inlägget här: