Söndagsmys

I morgon börjar jag alltså min femte termin på SBCC. Har inte riktigt förstått att skolan börjar igen för det här sommarlovet har verkligen flugit förbi och jag är van vid att känna att sommaren är en mindre evighet. Är dock peppad som tusan och vill bara komma i gång igen!
I dag har varit en sån här underbart ledig dag. Strosade runt på state med en islatte i handen och bara njöt. Gick en promenad, lagade god sallad (som jag åt på balkongen(!)) och hängde med min nya roomie Karlie.
När skolan börjar i morgon börjar även "mitt nya liv" som syrran brukar säga och det är dags att börja röra på sig igen och äta nyttigt efter sommarens middagsbufféer på Malta. Ska bli skönt att börja varje skoldag med antingen yoga eller pilates!

Emma är äntligen hemma

Det är lördag kväll och jag har redan hunnit vara tillbaka i Santa Barbara i tre dagar. Underbart!
Nya lägenheten på Harbor Heights är hur fin som helst och vi har en balkong som jag bara älskar. Börjar så smått få ordning på rummet också, bara en säng som saknas så ska fixa det i morgon. Är så skönt att vara här igen och komma in i vardagsrutiner och besöka alla mina favoritställen!
I går var jag och Caitlin downtown en sväng och drack lite margaritas på Sandbar och dansade på EOS. I dag har vi hängt vid våran pool och i kväll ska jag i väg och träffa några kompisar. Busy busy.
Gillar det här med jetlag för man vaknar så himla tidigt och är redo att gå upp vid halv åtta och bara njuta av dagen. Detta kommer ju verkligen sluta när skolan börjar och man vill sova länge på helgerna så det är bara att vara glad så länge det sitter i, haha.
På flygbussen vid LAX, mot Santa Barbara
Caitlin och jag fredag kväll
Jacob och jag vid nya poolen på Harbor Heights

Ännu en nedräkning

Om en dag och några timmar sitter jag på planet mot Los Angeles igen. Känns som om jag har spenderat hela sommaren på olika flygplatser och plan hit och dit. Men kul har det varit!
Har hunnit med en sväng tlll Stockholm med Sandra där vi hann med lite shopping och jag träffade några utav mina Maltakids en snabbis. Var också i Norrköping där jag äntligen fick träffa en utav mina bästa vänner igen, Rebecca. Vi har känt varandra sen vi båda flyttade till USA hösten 2011 och jag har saknat henne ända sedan hon flyttade hem till Sverige igen och vi har alltid lika kul när vi väl hinner ses!
I går fick vi besök av min kusin och hans familj och jag fick äntligen träffa lilla Malte för första gången. Mys!
Sandra och jag
Home sweet home, Göta Kanal (Borenshults slussar)
Jag och Rebecca, min första SB-roomie
Jag och mitt kusinbarn, Malte

Energispar

Så nu har man hunnit bli van vid lata dagar, lite regn då och då och inte så mycket att göra. Var på Liseberg en sväng med tjejerna och rullar mot Stockholm på fredag med Sandra. I bland är det skönt att bara ta dagarna som de kommer, hinna läsa några böcker och umgås med nära och kära. Även om jag börjar bli rastlös också.
Var i Linköping häromdagen och såg filmen Känn ingen sorg. För ett Håkan-fan som jag var det ingen överraskning att jag älskade den!
Har bokat flygbiljett nu också så den 22 augusti bär det av till USA igen. Ska bli skönt att komma hem och få lite rutiner igen! Har redan börjat få mejl från mina nya lärare så det märks att skolan snart drar i gång igen. Men nu är det bara en termin kvar och sen är jag klar med hela min utbildning! Hur nice som helst.
Liseberg, Göteborg
Känn ingen sorg, filmen baserad på Håkans text och musik
Fått min blonda hårfärg tillbaka igen

Sweden bound

...och vips så var man hemma igen! Tiden flyger förbi när man har roligt och ännu en språkreseomgång är avklarad. Nu tar jag två veckors semester innan skolan börjar igen och ska bara njuta av att göra absolut ingenting.
Sliema
Ledargänget på Ramla Bay
Spirit of Malta, båttur i solnedgången
Jag och min fantastiska kollega Emilie
Min underbara grupp och jag