Skakad

I dag vaknade jag av en jordbävning. Den starkaste jag känt sen jag flyttade hit. Innan har jag knappt märkt av dem och då kan det bara vara vissa delar av stan där det har märkts men att döma av alla uppdateringar på facebook så har de flesta känt av denna. Hela sängen, väggen och huset skakade och det var lite läskigt. Är ju inte van med såna här naturfenomen. Allt jag kunde tänka var "inte nu när jag ska åka hem", haha.
I dag är det min sista hela dag i Santa Barbara innan jag åker hem för sommaren. I går kunde jag inte vänta på att gå på flyget och i dag får jag lite ångest. Öppnade ytterdörren och kände den varma sommarvinden och insåg att jag kommer sakna mitt hem även om jag bara är borta i cirka två månader.
I dag ska jag alltså göra slutvägningen av väskan, städa det sista och hinna med några timmar vid poolen. Sometimes you just gotta love life.
Kommentera inlägget här: