Famous photographer: Lillian Bassman

I min fotokurs har vi i uppgift att välja en känd fotograf, skriva en uppsats om han/henne och sedan välja en utav de mest kända bilderna och försöka ta en likadan (samma ljus, skuggor, känsla osv). Jag fastnade för fotografen Lillian Bassman och hennes bilder redan på vår första fotolektion så jag visste att jag ville välja henne när vi fick den här uppgiften. Valde till slut en svartvit bild på en tjej som var ganska lik Josefine i dragen så hon fick ställa upp som min modell. Har hållt på med bilden en hel evighet känns det som men får ändå inse att jag måste bli klar snart. Ska hålla en presentation inför klassen och berätta hur jag gjorde så måste hinna börja på den också. Här är i alla fall resultatet:
Min bild
Originalet och kopian
Kommentera inlägget här: