Hej 2014!

Hallå på er! Här har det varit tyst ett tag men nu är det nytt år och alltså nya tider. Så, vad har hänt sen sist?
1. Sverige
Jag beslutade mig tidigt i höstas för att jag ville åka hem på jullovet men jag sa inget till någon i Sverige förutom Sandra. Jag ville överraska mamma och pappa och sa helt enkelt att jag inte skulle komma hem i år. Mitt flyg blev försenat redan i LA och det slutade med att jag fick sitta i åtta timmar i Paris (igen!) och jag kom alltså inte hem förrän ett på natten och alla låg och sov. Överraskade blev de i alla fall så jag måste ju ändå räkna min lilla surprise som lyckad!
2. Jul och nyår
Det har varit jul och nyår och jag har firat med familjen och det har varit lika mysigt som vanligt. Jag älskar verkligen julen och alla traditioner runt omkring den. Dock så började vi ju fira jul redan i höstas i Santa Barbara så jag har fått nog för ett tag nu, haha.
3. Nyårslöften
Som vanligt är ju alla besatta av att bli snyggare/bättre/hälsosammare/roligare osv efter jul- och nyårsveckornas frosseri och även jag. Har ett specifikt nyårslöfte för i år och ett som mer är ett mål. Mitt mål är som de flesta andra att bli mer hälsosam och framför allt äta bättre och mitt löfte är..... att få ett jobb! Jag tog ju examen i december men ska plugga en termin till, men efter det är det slut med skolan och då är det 100% jobbjakt som gäller.
4. Vagabond
Om ni redan nu vill läsa något jag har skrivit så kan ni bara springa till närmsta affär och plocka upp ett exemplar av januarinumret av resemagasinet Vagabond där jag har skrivit fem tips om Santa Barbara.
5. Planering
Nytt år, nytt liv, som sagt. Jag har alltid varit en planerare som vill ha en plan långt framöver och veta vad jag vill och ska göra. Efter att ha pluggat i flera år är det nu alltså dags att ta reda på vad nästa steg är och vad jag vill göra. Ser fram emot att ha en sista termin på SBCC som bara består av roliga kurser i grafisk design och med en massa tid över för jobb på Noozhawk och tid till att fila på mitt CV och fixa en grym portfolio och sen får vi se vart nästa äventyr börjar.
6. Mys
Gud vad jag har hunnit mysa på detta jullov och det är fortfarande mer än två veckor kvar. (Jag börjar ju inte förrän den 28 januari.) Jag har äntligen hunnit börja läsa alla Dan Browns böcker och bara njuta av att inte göra någonting utom att hänga med vänner och familj. Och det är ju precis så ett jullov ska vara. Mitt sista jullov!
Ett alldeles perfekt 2013 kom till sitt slut
Kommentera inlägget här: