Saker jag kan störa mig på:

1. När det är vinter och kallt är allt man tjatar om "åh vad kallt det är, kan det inte vara sommar" och när det nu är varmt då kan man inte sluta säga "oooh vad varmt det är, jag dör, ge mig skugga". (Undertecknad inkluderad i detta påståeende.)
2. Tågvärdarna på pendeltågen kollar biljetterna hela tiden och för nån som reser två gånger per dag, fem gånger i veckan och köper dyrt månadskort varje månad och vill kunna njuta av en 20 minuters powernap är det ganska störigt att bli väckt.
3. När man är hungrig och sugen på något men det finns ingen mat hemma och istället för att cykla till affären så går man och gnäller om det.

På dåligt humör? Inte alls! Deadlinen klockan 16.00 för inlämning av våra sista skoluppgifter har passerat och nu är sommarlovet officiellt i gång. Termometern visar på 28 grader i skuggan och jag smälter nästan bort efter några timmar i solen.
Konstigt hur snabbt rastlösheten kommer över en bara för att man inte måste göra något.
Kommentera inlägget här: