Mjau

Detta inlägg tillägnas till mina kattälskande vänner Emma och Fanny samt till mamma. (För ert nöje slänger jag in massvis med bilder.)
En av våra uppgifter i fotokursen denna veckan var covering issues. Det innebar att vi skulle fota samhällsproblem och få våra klasskamrater att bli engagerade. Jag och Cattis åkte till ett animal shelter i Goleta (grannstad). Där hade de en massa olika shelters bredvid varandra och vi gick in till det som tar hand om hemlösa katter. De tar hand om katter som folk hittar på gatan, katter som förlorat sin ägare och katter som bor hos folk som inte kan ta hand om dem längre. De vaccinerar dem, öronmärker dem och kollar så att de är friska, sen adopterar de bort dem till bra familjer som kommer ta hand om dem väl. De hade ca 150 katter just nu och en massa kattungar som var underbara att kela med. Dock så fick jag en allergisk reaktion när vi gick och det var mindre trevligt.
Och som alltid när det gäller katter kommer jag aldrig glömma Malins kommentar ("jävla kattjävel") från ett nyår några år tillbaka. Haha.
Blev helt kär i Junior som är på tre av dessa bilder. Han var så kelig och jag ville bara ta med honom hem.
Denna katt hade varit här längst, sen i februari, men i dag skulle han adopteras så det var skoj.
Denna kattunge blev vi också helt galna i. Och han ville äta upp min kamera hela tiden.
Det här är Peter, han var bara bäst. Så himla söt och kom alltid fram och vill kela.
De två katterna över och under varandra är bröderna Roger och Dodger. Roliga namn.
Anonym:

Åh, vilka underbara varelser! Men, allergisk reaktion? Du har väl inte gått och blivit allergisk mot katter? :(

malin:

vidriga.

Jag:

Emma: Fick det nog bara för att det var 150 katter, mat, hår osv.. Ingen fara med enstaka katter :)



Malin: HAHAHAHAHA, Nej då!

Kommentera inlägget här: