Allt på sistone

Hej på er! Var ett tag sen jag skrev sist så tänkte slänga in lite bilder på vad som hänt på sistone. Är ledig ons-fre denna vecka på grund av att det är thanksgiving här. I dag har jag hjälpt Cattis att baka cupcakes som hon ska ta med och bjuda hennes bror och hans familj på under thanksgiving. Det var superskoj och de blev jättegoda!
Cattis har som sagt åkt till sin bror och Angelica har åkt till San Diego vilket innebär att jag och Rebecca har FF denna helg (vi är trots allt småbarnen här i lägenheten). På fredag är det "black friday" här, vilket är årets största readag i USA. Alla blir tydligen helt galna och rusar till affärerna där det är otroliga reor. Ska kolla in detta på fredag alltså. I morgon tänkte jag vara duktig och göra lite läxor/arbeten i förväg eftersom Emma och Malin kommer nästa vecka. Yippie!
Mycket matbilder här på bloggen. Vi fick i alla fall den förträffliga idén att laga fläskfilé, klyftpotatis och bearnaisesås. Ni anar inte hur gott det var! Har inte ätit något av det sen i Sverige.
Jag, Cattis och Rebecca gick på premiären av fjärde Twilight-filmen. Inledde kvällen på en underbart mysig italiensk restaurang och avslutade den med drinkar på en bar. Premiären var helt galen! Kö runt hela stället och folk skrek (!) rätt ut när filmen började och när man fick se Jacob och när man fick se Edward och när man fick se.. ja typ allt. Galet.
Blev morotskakecupcakes (som inte ser så goda ut på bilden men blev underbara!).
Och chokladcupcakes med vit choklad, ljus och mörk choklad med vaniljtopping.
Julpynten är redan på plats i stan. Cattis skulle fota mig men råkade filma så fixar en bättre bild på allt snart!
Det vräkte ner regn här i helgen. Återigen något som jag älskar! Ni anar inte hur glad man kan bli för en regnig dag när man levt i solen 24 timmar av dygnet i fem månader. (Låter gnälligt jag vet, men jag gillar regn, då och då.) Som tur är skulle vi ta väderbilder till fotokursen och detta var en av de jag lämnade in. Tagen genom glasskydden som är runt ett av caféerna på campus.
Detta är den andra bilden jag lämnade in. Regnade så mycket att stranden svämmade över. (Det ska alltså vara strand hela vägen som ni ser på bilden.)
En liten ledtråd till ett annat fotoprojekt jag och Cattis fixat i veckan. Gick därifrån med allergichock men mycket mysglädje. Eftersom jag känner minst tre catlovers (mamma, Emma och Fanny) så lägger jag in fler bilder och berättar mer i morgon!

Ps: Tack för alla kommentarer. Roligare att blogga då!
Ciao!
Kommentera inlägget här: