Los Angeles

Här kommer nu, bättre sent än aldrig, en recap från vad som hände i LA förra helgen!
Fredag
Tog tåget med Beccis, Angie och Cattis från SB klockan 06.46 och var framme i LA vid halv tio ungefär. Los Angeles Union Station är sjukt vackert och är även en av platserna de spelade in filmen Min bästa väns bröllop på (lite rolig kuriosa för er). Tog en taxi därifrån till vårt hostel, Banana Bungalow som låg mitt på Hollywood Boulevard. Fick en uppgradering till eget rum för oss fyra. Med egen toalett och kök vilket var himla nice.
Efter incheckningen tog vi en promenad längs med gatan och bara "sög i oss staden", kollade på de kända stjärnorna i marken och hand/fotavtrycken som kändisarna gjort utanför teatern. Sen gick vi och åt lite sushi och efter det blev det shopping på Melrose Avenue.
På kvällen åkte vi till Banana Bungalows andra hostel i LA och där blev det förfest och sedan hummerlimousine till en nattklubb. Häftigt.
Lördag
Ville gärna ta oss till Venice Beach så gick upp hyffsat tidigt. Var hur varmt som helst och vi hade minimalt med kläder på oss. Gick omkring i stan i cirka två timmar, letade efter rätt buss och dog nästan i värmen. Gick förbi LA Ink vilket var coolt att se i verkligeheten. Tillslut kom vi på rätt buss till Santa Monica, därifrån kan man gå till Venice. Bussresan tog cirka 45 minuter och vi åkte igenom Beverly Hills med mera. När vi kom fram hade vädret totalskiftat och det var molningt, blåsigt och svinkallt! Kändes inte som nån idé att gå till Venice och vi var tvungna att köpa tröjor för vi frös så mycket. Hängde i Santa Monica i några timmar innan vi tog oss tillbaka downtown. Shoppade lite i butikerna på Boulevarden, medans tiden gick och gick. Gjorde oss sen i ordning på rummet och tog sen en taxi till Sunset Strip där vi tänkte käka en sen middag. Klockan var nog cirka 00.00 när vi slog oss ner på en mysig italiensk restaurang och äntligen fick vår mat. Senaste måltiden jag ätit (fyllekäk exkluderat). Gott var det i alla fall. Vi var fortfarande bakis och sega från fredagens utgång så vi åkte hem till hotellet och sov i stället.
Söndag
Hade återigen planerat att åka till Venice, men kändes som att det skulle bli för tight med tiden så vi åkte till ett shoppingcenter i Beverly Hills och spenderade dagen där istället. Innan vi åkte mot tåget besökte vi en megastor halloweenbutik där alla shoppade loss bland utklädnaderna och hittade toppengrejer till helgens halloweenfester.
Vid sju tog vi tåget tillbaka till Santa Barbara. Mycket mätta och fattiga efter alla taxiresor och spontanshopping.
För att summera så hade vi en rolig helg i Los Angeles! Väldigt kul att ha sett stan och några av turistattraktionerna och jag kommer definitivt vilja åka dit igen. Dock så känner jag inte en sån snabb kärlek till staden som jag gjorde i San Diego (är fortfarande helt såld och vill flytta dit!). LA är en stad med många original. Det säger väl det mesta.