Shoes are made for walking

Jag är en shopaholic. Tror ni har fattat det redan. Enligt säkra källor så har vi kunnat konstatera att man måste ha högklackat på sig för att komma in på klubbarna i LA. (Konstigt/töntigt men lite kul också.) Har därför letat i hela Santa Barbara efter prisvärda klackar hela veckan men inte hittat några. Hade tänkt köpa i LA istället. Men som av ett rent tillfälle sprang jag på stan en sväng efter skolan i dag och hittade inte mindre än två par fina skor. Fyndade gjorde jag också. Nice!
I skolan hade vi timed writing, kändes helt okej. Sen sprang jag till bussen för att hinna till sjukhuset där jag skulle göra min intervju. Fick ta en taxi från stan och hamnade med världens sjukaste chaufför. Han hade gosedjur i bilen, spelade dragspel när han körde och frågade "are you from Kentucky young woman?". Nope, jag är från Sverige sa jag och det tyckte han var jätteroligt.
I dag har det också varit jordbävning här. Dock så märkte jag ingenting! Fick reda på det av Rebecca när jag kom hem. Hade inte känt något, men det hade de tydligen här. Dock bara några få skakningar, inget att oroa sig för alltså.
Nu ska jag laga lite mat, göra klart veckans läxor och packa till helgens LA-resa. Är så glad!
Kommentera inlägget här: