Uppdatering

Nu var det ett tag sen jag skrev vad som händer här och har ju lovat en uppdatering -så här kommer den! Nu har det gått ännu en skolvecka och i morgon, fredag, har jag varit här i exakt en månad. Känns helt sjukt faktiskt. Tiden har gått otroligt fort! Veckan har mestadels spenderats på skolan, och pluggandes hemma. Mycket mer läxor här än vad man är van vid. Hemma är det ju inte ens obligatoriskt att gå på alla föreläsningar, här blir man droppad om man missar tre.

Hur gick det då med obituary-uppgiften som skulle avgöra min framtid i reportingkursen? Jo det gick bra! Fick tillbaka den med omdömet att den var välskriven, intressant och att jag höll den nivå läraren krävde. Nästa lektion efter det var halva, och då menar jag verkligen halva, klassen borta. Läraren hade droppat dem för att de inte "motsvarade hennes förväntningar". Är otroligt lättad att jag gjorde det! Skulle fått panik annars..

Annars så har vi världens lättaste kurs i Photoshop. Satt en hel lektion och gick igenom de olika knapparna i toolboxen. Kändes pinsamt enkelt. Vill ju bli lite utmanad och börja arbeta med roliga saker!

I dag hade jag bara en lektion mellan 09.35-10.55. Roomisarna har lektioner hela dagen vilket innebär att torsdagar är de enda dagarna som jag är ensam hemma. Konstigt hur snabbt man vänjer sig vid sambolivet, att ha folk omkring sig hela tiden. Gillar det verkligen! Är dock skönt att bara få va lite själv ibland också. Blev en en timme lång skypedate med Sandra. Underbart att bara snacka lite! Sen stack jag ner till downtown och strosade på stan en stund och sen vidare till gymmet. Blev ett riktigt bra pass idag. Var på hugget. (Träningsverk garanterad i morgon.)

Kvällen har gått åt att fixa undan alla läxor och packa inför helgen. I morgon vid 06.46 går jag, Angie och Amanda ner till tågstationen och fem timmar senare är vi framme i San Diego, ska stanna till söndag. Ska bli så himla kul! Besöka en storstad, se nåt nytt (lite halvt ironiskt, men ändå inte) och fota lite coola skyskrapor. Ska även ta en sväng till IKEA och besöka Sea World. Älskar allt som är blått, turkost och har med havet att göra så det ska bli supernice. San Diego ska tydligen ha några av Californiens vackraste stränder. Excited!

Livet flyter på här i Santa Barbara, och det känns underbart! (Har ni säkert redan förstått av alla superlativ jag lyckats klämma in i detta inlägg.) Hoppas det är bra med er hemma i Sverige också! Har blivit lite utskälld för att jag inte laddat upp bilder på fejjan på ett tag så får bli en update där också när jag kommer hem.
För övrigt, efter undran, så använder jag inte heller smileisar här i bloggen, för jag är fortfarande helt störd på överanvändingen av dem. (Speciellt i reklam.) Punkt slut.

Ciao!


Avslutar med en bild på mig och Angie från Camarillo, provar lite snygga huvudbonader. (Bilden snodd från A!)
Emma:

Hoppas San Diego lever upp till förväntningarna :):):):):):) :D:D:D:D:D

Kommentera inlägget här: