En sjuk värld

Har inte kunnat uppdatera på några dagar pga pissigt internet och en annan tråkig grej. Det började för ca fem dagar sen. Jag fick en myggbettsliknande grej på högerbenet som sedan blev svullen, röd och infekterad. Det sved som in i tusan och jag kunde inte gå på två dagar utan haltade omkring. Alla tjatade på mig att gå till läkaren men eftersom Emma Hermansson har fobi för sjukhus/sprutor/blod/etc sköt jag upp det.
Men till slut hade jag så ont och var så röd att de andra hotade med att släpa mig om jag inte gick till sjukhuset. Så jag åkte dit. Fick vänta i fyra timmar men fick sedan träffa en läkare som sa att jag har fått en luftburen bakterie som man inte vet när man får. Käkar nu tre olika mediciner som alla gick på den härliga summan av 160 dollar. Nu får jag inte va i solen, dricka alkohol, bada i havet eller poolen på två veckor. Fyy.
Medicinerna gör mig helt groggy också så har typ sovit hela dagen. Men det var inget farligt i alla fall och båda benen är kvar (efter ändlösa skämt om amputerat ben) och det är ju huvudsaken. Vill bara att kroppen ska börja läka nu för det gör så himla ont i benet.
Har världens bästa roomies som stöttar mig i allt mitt gnäll dock! ♥
Kommentera inlägget här: