Eufori

Nästa vecka är det midterms så mycket av denna vecka har gått till att plugga (som vanligt med andra ord). Längtar till Spring Break som är om två veckor. En veckas ledighet ska bli underbart.
I går gick vi upp tidigt lagade en megabrunch och kollade på finalen av Melodifestivalen. Konstigt att sitta på andra sidan jorden och kolla på den klockan 11 på morgonen. Hejade på Loreen så enligt mig vann rätt låt. Schlagernörden Olle hade ordnat med tävling för hela huset där vi tippade vinnare osv och jag kom tvåa, trots att jag bara sett ett av programmen. Men kul var det.
På kvällen var det fest med schlagertema. Återigen tävling, denna gån för bästa utklädnad. Jag var Charlotte Perelli och enligt ryktet ska jag ha vunnit men det är inte helt fastställt än.
Var en mycket lyckad fest!
Jag och Sara (som var min bakgrundsdansare) sjöng och dansade till Tusen och en natt och helt plötsligt får hon ett ryck och bjuder in ALLA gäster till vardagsrummet där jag aka Charlotte ska ha ett framträdande inför alla. Ville bara döda henne ett tag. Sen tänkte jag att 'va tusan gör det' så jag står och mimar en tre minuters låt med sång, dansmoves och två bakgrundsdansare i form av Sara och Josie inför våra 15 gäster. Som naturligtvis filmar detta. Herregud säger jag bara, har inte hållt på med detta sedan barnsben.
I fredags var det årets varmaste dag i Santa Barbara. Kunde inte ens sitta i shorts i solen på verandan klockan tio på morgonen utan att svettas ihjäl. Alla låg vid poolen eller stranden hela dagen och blev jättebruna och fina men jag hade lovat att hjälpa till på tidningen så min dag spenderade där. Hade verkligen sett fram emot en stranddag men som tur är kommer det ju fler.
I dag vaknade jag sent och fick veta att jag förlorat en timma för att vi har ställt om till sommartid nu. Tog en promenad in till state street och köpte en blender (nyttig fruktdryck). Sen gick jag hem igen och nu sitter jag och pluggar lite. Ska ta en paus för lite Filip & Fredrik sen.
En otroligt varm och vacker dag i Fredags. Knäppte denna när jag gick hem från tidningen och solen lyste så fint.


Josie och jag spenderade hela onsdagen i bibblan på skolan. Från halv nio på morgonen till nio på kvällen.


Tyvärr blev det inte många bra bilder på schlagerkvällen men här är i alla fall jag (Charlotte) och Sara (bakgrundsdansare)
Kommentera inlägget här: