En början

Sitter på mitt favoritcafé Good Cup (föredetta Zoma) downtown och gör lite läxor och sipprar på en islatte. Har precis köpt en fin kalender till mitt nya "professionella" liv haha. Har alltid älskat skolstartskänslan av att köpa nya böcker, block och pennor och varje termin tänker jag att det är nu jag ska vara superorganiserad och sen glömmer jag ändå bort min kalender efter två veckor. Det här är dock terminen då jag ändrar på det! (Hoppas vi.)
I dag var min första dag som intern på Noozhawk! Var pirrigt innan men släppte så fort jag kom dit. Fick en lång introduktion till hur allt fungerar med inlämning av texter osv. Mycket info att ta in men brukar ju lösa sig så fort man börjar. På fredag är min första jobbdag då jag ska få mina första reportage att skriva. Spännande! Känner mig så otroligt glad och motiverad inför denna termin och den känslan får gärna stanna hur länge som helst.
Mormor & Morfar:

Grattis Emma till ditt jobb. Hoppas du kommer att trivas!

Svar: Tack så mycket! Det hoppas jag också :)
Emma

Lena o Göran:

Hej Emma, vi hörde om ditt nya jobb och blev lite nyfikna.
Grattis o lycka till! Kram från moster o morbror :-)

Svar: Tack så mycket! Hoppas allt är bra med er där hemma! :)Kram!
Emma

Kommentera inlägget här: