Strömavbrott och photoshoots

I lördags var jag på "the grand opening" av Santa Barbara Maritime Museums nya utställning Point Conception Lighthouse. Mitt uppdrag var att skriva ett reportage om eventet och det faktum att museét nu har fått en lins från ett utav de viktigaste lighthousen i Californien. Det var kul! Träffade många roliga människor och intervjuade två av de par som bott vid Point Conception och arbetat som lighthouse keepers under många år.
När jag kom hem och skulle skriva klart artikeln blev det plötsligt storm i SB och strömavbrott på tre timmar där jag bor. Fick sitta i mörkret (som tur är hade vi köpt ljus precis samma dag) och skriva så länge jag hade batteri på datorn.
I går gick jag och Cattis till en park uppe vid Mesa och hade en liten photoshoot under eftermiddagen. Cattis undrade om jag ville modella för några utav hennes assignments och jag fick lära mig fler fototips, vilket var svinkul. Bilderna blev toppen också!
Cattis
På väg hem från Santa Barbara Maritime Museum, lördag kväll
Kommentera inlägget här: