America calling

Har haft minst sagt fullt upp de senaste dagarna så har inte hunnit uppdatera bloggen. Ska försöka vara flitigare i fortsättningen! Nu är jag i alla fall på plats i Santa Barbara och det känns underbart, eller wonderful som de säger här. Flygresan gick bra men var otroligt lång. I Paris missade vi nästan planet mot LA men hann som tur var. Var otroligt trött efter ca fem timmars flygning och trodde knappt jag skulle orka med resten. Men det gjorde jag! Hade hur många filmer/tv-serier som helst att kolla på och fri dryck och snacks så det gick bra. I LA blev det värre då vi fick stå i kö i cirka tre timmar för att komma fram till tullen. I denna kö såg jag en kille som jag kände igen och tänkte att "hur känner jag honom?" Tog ett tag innan jag kom på att det var skådisen från filmen Bridesmaids, killen som spelade polisen. Komiskt eftersom jag såg den filmen bara några dagar innan vi åkte..
(Och nej, jag frågade inte om autograf, det gjorde dock några andra.)
Var sjukt trött och seg när vi kommit igenom tullen och tänkte typ "vad fasen gör jag här" men allt försvann så fort vi kom ut från flygplasten och man såg LA för första gången. Sol, palmer, skyskrapor och allt det där. Då vände mitt humör och jag blev återigen pigg och förväntansfull. Efter att ha slängt i mig en islatte från Starbucks och väntat cirka en timme kom bussen som skulle ta oss mot Santa Barbara. Kroppen var helt slut när jag satte mig ner men tvingade ändå mig själv att vara vaken för jag ville inte missa nåt längs vägen. Bilköer i Sverige är inget mot här, sex filer fullt av bilar som alla åker i snigelfart.. Tog ett tag innan vi kom ut ur stan men när vi hade gjort kunde man njuta av utsikten av stilla havet, berg, solnedgång och ett antal lyxhus uppe i bergen!
Trots mina försök slocknade jag efter ett tag och vaknade när vi var framme i Santa Barbara. Tog en taxi till Buena Vista Apartments och fick nyckeln till lägenhet 323. Berättar mer om resten i morgon för nu somnar jag snart.
Ciao så länge!

Beachen i Santa Barbara, här hängde vi hela dagen i dag!
Anonym:

Jag har så många frågor men ställer den viktigaste frågan nu, har du balkong??? Såg bilderna på Facebook, ser jättehärligt ut!

jag:

Vem undrar? ;)

Och nej, tyvärr ingen balkong! Men havsutsikt från sovrummet så det känns kul ändå, men lite synd att vi inte fick nån balkong är det ju..

Lovisa:

Vad är det för slags boende? Student eller hyr du in dig hos nån?

Kommentera inlägget här: