First day of college


I dag var campus fullt av nya studenter, dock inte när jag fotade denna bild.


Utsikten utanför gymmet downtown.


Solen går ner över Buena Vista Apartments.

Hej hallå!
I dag var det dags för första dagen i skolan. Hade bara en lektion: "introduction to multimedia". Var självklart nervöst och pirrigt men gick bra. Läraren verkar grym! Hade dock problem att hitta till klassrummet. Gick in i fel ingång och hittade en trappa ner till våningen jag skulle vara, men när jag kom ner var det ett förråd där, haha. Fick gå tillbaka och snurra några varv till i samma byggnad innan jag hittade rätt, tydligen kunde man gå till salen utifrån. Mitt program tillhör avdelningen SOMA som står för School Of Media and Arts så i korridorerna satt en massa studentarbeten uppsatta på väggarna och man fick se exempel på vad jag kommer få göra i vissa kurser, kul!
Klassrummet vi var i var en datasal full av macdatorer (som får bli mitt substitut för macis i Norrköping).

Efter skolan gick jag, Angie och Cattis till gymmet och tränade. Var riktigt skönt att köra i gång efter en veckas sjukdom. Dock så var det fullt av folk just när vi var där, varav hälften var riktiga muskelberg som tar vikter i 200 kilosklassen och stönar som in i den vid varje lyft. Känner mig som en liten pinne i jämförelse. Nåja, nån dag kanske jag också lyfter i deras klass?
Kommentera inlägget här: