Hihihi (det mest konstruktiva jag kunde komma på)

Dagen började i ett panikartat tillstånd. (Okej, jag låg en timma vid poolen först.) Kände panik över skolan och vissa kurser med mera. Jag och Cattis satt och hyperventilerade vid köksbordet och hoppet var så gott som borta. Sen gick vi till vår gemensamma lektion digital imaging som är en kurs då man jobbar i Photoshop. Detta var min sista "första" lektion så det innebär att jag nu har träffat alla lärare jag ska ha denna termin och vet upplägget för kurserna jag ska läsa. Photoshopläraren verkade schysst så det känns bra. Allt som han gick igenom var väldigt basic så det känns som en kurs som kommer vara både rolig men även enkel att klara av.

Sen kommer vi till kruxet. Till skillnad mot Sverige där man får låna utrustning är man här tvungen att ha egen. Som jag skrev tidigare måste jag ha en bra kamera till fotokursen och till digital imaging måste man skaffa den senaste versionen av Photoshop. Om jag inte visste att jag skulle fortsätta på GDK eller vill jobba med detta i framtiden skulle jag bli otroligt sur över allt man måste införskaffa (inte bara måttligt sur som jag är nu). Och eftersom jag vet att jag även behöver de andra Adobe-programmen till nästa termin då jag läser grafisk design så känns det onödigt att bara köpa Photoshop nu, istället för hela paketet. Dock så kan jag skrika ut min glädje över att Adobe Design Premium (hela paketet) kostar runt 8000 i Sverige och endast 2500 här. (Är inte så lite ändå.)
Behöver även en mac-dator på en gång. Där rök min budget! Någon som har lite pengar att strössla över mig?

Ps: Efter allt gnäll jag just slängt på er känner jag mig dock väldigt speedad och peppad efter idag, vill bara få den nya datorn, programmen och sätta i gång och pilla NUUUUU! Är så himla kul! Har hittat helt rätt, och det känns grymt!


Började dagen med en soltimma vid poolen innan lektionen vid ett.


Sandra ville veta hur brun jag är just nu, here's the result..


Angie har köpt en gitarr, me like very mucho!

Kommentera inlägget här: