Lång dag


Cliff Drive, här bor jag!


Vi bor i lägenheten längst upp till vänster.


Utsikt mot Stilla Havet från köksfönstret. (Bilden tagen genom fönstret.)


Låg vid poolen under min fem timmar långa håltimma.


Poolen intogs för dagen endast av svenskar. (Fullt av dem här på Buena Vista.)

I dag hade jag två nya kurser, reporting/writing och photojournalism, varav den första var mellan 09.30-11.00 och den andra 17.00-22.00. Läraren i journalistikkursen verkade som en person man antingen hatar eller älskar. Har inte riktigt bestämt åt vilket håll jag lutar än. Läraren i fotokursen verkade bra och det känns som min "slappaste" kurs hittills, vilket känns skönt eftersom vi kommer ha flera läxor per vecka i de andra kurserna. Dock så behöver man en bra kamera till fotokursen och min nuvarande platsar verkligen inte in i den kategorin. Som tur är har jag redan planerat att köpa en ny kamera, annars skulle det kännas surt att köpa dyr utrustning till en fotokurs om man inte planerar att arbeta som fotograf eller gillar att fota väldigt mycket..

Här drar lärarna verkligen i gång på direkten. Läxor första lektion och tal om att "om ni inte håller måttet eller är beredda att kämpa kan ni lika gärna hoppa av på en gång". Kände paniken komma krypandes för första gången i dag. Hoppas det känns bättre snart!

Allt är finfint med er där hemma antar jag?
Puss!
Kommentera inlägget här: