Prov, plugg och lek

I tisdags på fotolektionen hade vi i uppgift att fotografera skolan. Tyvärr har vi ju lektionen på kvällen vilket innebär att det inte var så mycket folk på campus. Lyckades få till några foton innan mörkret föll i alla fall. I dag hade jag min första tenta, i journalistik. Det var timed writing vilket innebar att vi på 70 minuter skulle analysera en artikel och skriva om varför den var med i tidningen enligt vissa begrepp i kursboken, skriva ingresser till fem artiklar och skriva en essä som handlade om dagens medieutveckling och hur den påverkar framtiden för Amerikas demokrati typ. Var verkligen stressigt att hinna med allt på så kort tid men jag skrev på allt och gjorde mitt bästa så hoppas det gick bra! Hade dock verkligen inte tid att läsa igenom så huruvida det är läsbart eller inte återstår att se.. Slutade vid 11 i dag så åkte och handlade och tränade efter.
Skönt med ledigt nu även om vi har stort fotoprov på tisdag och stor inlämning i multimedia vilket innebär en nykter och pluggande helg. Är kul att vi har fått får första riktigt kreativa uppgift i multimedian, ska göra en presentation om gestalt principles inom visuell perception. Har läst lite om detta i psykologin på gymnasiet, men det var ju ett antal år sedan så kan inte direkt säga att jag kommer ihåg så mycket. Är ganska intressant måste jag säga. Och ännu roligare att få jobba i mitt favoritprogram InDesign!
I kväll blir det dock pluggfritt. Lite lek i Illustrator och några avsnitt av Grey's Anatomy står på schemat. Just det, vi har planerat att gå på bio i helgen. Kostar bara 40 spänn här, amazing.
Ska svara på kommentarerna i morgon. Ciao så länge!
Kommentera inlägget här: