Hej från Cali

Som med allt i livet har man mindre motivation till vissa saker i bland och på senaste tiden har det tyvärr varit bloggen. Vill ju hålla er uppdaterade med allt som händer men det har inte riktigt blivit av. Den här helgen har i alla fall varit underbar. Sommaren är här på allvar. Vädret har legat på stadiga 25 grader hela veckan. I torsdags grillade vi och hade en otroligt rolig hemmakväll med de flesta i huset. I fredags låg vi på stranden hela dagen. Jag tog årets första dopp! Det var jätteskönt. På kvällen var vi hemma och hade roligt. I lördags var vi och hejade på våra vänner som spelade i den internationella fotbollsturneringen. Var där en stund i dag med (svenskarna kom tvåa) sen mötte jag upp Rebecca. Vi gick på stan en stund, jag köpte ett par nya sandaler (äntligen slipper jag gå i converse hela tiden) och sen gick vi på bio ocg såg The Lucky One. Den var jättebra! Gillar man sådana typer av filmer kommer man älska den.
Det slog mig verkligen i dag hur snabbt tiden går i bland. Känns som i går vi såg trailern för den filmen och tänkte att vi måste se den och det kändes otroligt långt tills april. Och Malin och jag satt i soffan på BV och kollade på trailern tusen gånger i rad. Det var på jullovet och nu är det helt plötsligt april. Och om fyra veckor och två dagar åker jag till Sverige. Känns otroligt konstigt. Hur man kan längta otroligt mycket efter en sak men samtidigt inte. Ska njuta ordentligt av sista tiden i alla fall.
I veckan har jag hunnit med att göra assessmenttest i matte som avgör vilken nivå av kurser jag blir placerad i nästa termin. Gick förvånansvärt bra! På tisdag har jag möte med syon och ska fixa klart alla kurser. Yippie! Vill bara få klart allt pappersarbete.
Hoppas allt är bra där hemma. Ska försöka hitta hit oftare!
Älskar strandtennis
Kommentera inlägget här: