Fredag (igen)

Tiden går fort när man har roligt. Har precis kommit hem från stan där jag var på ett "jazz jam". Skulle intervjua Santa Barbara Jazz Collective som spelar på ett café varje fredag. Gick helt okej. Blev en bra intervju men jag tror inte artikeln kommer bli på det sättet min redaktör vill ha den. Får fixa det innan deadlinen nästa fredag.
I går fick vi våra beats på redaktionsmötet. Alla skribenter har ett "beat" (som det så fint heter) som är typ ett område man ska täcka. Eftersom The Channels riktar sig mest till SBCC-studenter så är skolan och alla dess avdelningar uppdelade i olika beats och alla reportrar fick önska vilka topp tre vi ville ha. I går fick vi reda på vad vi fick och jag blev musikansvarig. Jay! Något jag ville och tror kommer bli superkul. Detta innebär att jag ska hålla reda på musikavdelningen, vad som händer och komma på olika artiklar att skriva om. Kul, kul, kul.
Nu sitter jag, Cattis och Josie och pluggar. En fredagkväll klockan 21.10. Vi är duktiga må jag säga. Får se om vi åker upp till BV sen när vi tröttnat på plugget.
Dags att lämna bloggen och återgå till läxorna. Ciao så länge.
Underbart att sitta på läktaren och plugga (och njuta av utsikten)
Kommentera inlägget här: