300 days of sunshine

Livet rullar vidare i vackra Californien. Vintern (!) verkar va över för i dag var det inte mindre än 27 GRADER i skuggan. Underbart.
Ligger i sängen och lyssnar på de som festar loss på verandan utanför. Är duktig flicka i kväll. Ska upp tidigt i morrn och jobba. Yes, ni läste rätt -jobba! Denna terminen jobbar jag på tidningen The Channels som drivs av journalistikavdelningen på SBCC. Är reporter, redigerare och grafiskt ansvarig. I morgon behövde de tydligen hjälp med att designa den nya sektionen och jag som inte skulle börja förrän på måndag egentligen fick rycka in. Känner mig glad och hedrad för uppdraget men känns också lite trist eftersom jag sett fram emot helgen så mycket. Och i morgon fyller Josie år och vi skulle dricka champagne i solen. Men får bli på kvällen i stället!
För övrigt så har jag nu klarat av den första veckan på denna termin. Alla kurser och lärare känns bra än så länge, men jag tror att det kommer bli betydligt mer arbete än i höstas.
Kurserna jag läser är alltså media design, grafisk design, PR och att jobba för tidningen. Tror det kan bli en helt okej termin! Får lite ont i magen när jag tänker på att jag måste lämna det här underbara stället snart. Kanske skulle ta och stanna ett år till helt enkelt?
Mormor & Morfar:

Grattis till jobbet!

Kommentera inlägget här: