Planer

Nu var det bokat och klart! Den 6 augusti klockan 06.40 flyger Josie och jag från Göteborg mot Berlin och vidare mot Los Angeles. Superdupermegajätteroligt. Vill att tiden ska gå fort samtidigt som jag vill frysa den och njuta med familjen/vännerna här. Men vi har planerat massor med skoj till första veckan vi kommer ner. Skolan börjar den 27 augusti men vi jobbar från och med i höst som representanter för IBS så vi ska vara nere tidigt och ta hand om de nya studenterna. Guida dem, hitta på roliga saker och bara finnas där som stöd och hjälp. Ska bli jättekul!
I alla fall så har vi planerat att ta bilen till Runyon Canyon (google it) i Los Angeles och hika och titta på den magnifika utsikten. Vi ska också ta en sväng förbi IKEA om det behövs och fixa inredning till nya lägenheten.
Lite vemodigt känns det alltså att flytta i från San Pascual men i höst ska jag, Josie och Cattis på i en lägenhet på La Brezza tillsammans med en ny tjej som kommer till Santa Barbara. Blir nog toppen!
Stephanie:

Vad kul :) Då kanske vi ses då ^^

Anonym:

Ska du åka med IBS? :)

malin:

hej hej!

Jag ska plugga i santa barbara till våren och ska åka med IBS. Undrar bara vad det är för utgifter man betalar innan avresa?

vet om att det är anmälningsavgiften på 1900 samt 5000 för att försäkra sin plats och 4000 för boende desposition när man kommer ner. Vad är det mer för utgifter ?

visum etc..?

betalar man tex flygbiljetten? för det står att det kan ingå i csnlånet ? : O

Anonym:

Hej Malin! Vad kul!

Visumavgiften är på ca 2000 om jag inte minns fel. Man får sina pengar från csn tre veckor innan skolan börjar så det beror ju på om du vill boka flygbiljetten innan det, du kan lägga till den avgiften på csnlånet om du vill men man kanske vill boka biljetten innan lånet kommer och då får du ju lägga ut det själv först. Är inte säker på när IBS har sin deadline för kursavgiften men jag vet att du hinner få lånet innan det, så det är lugnt. Annars ska det inte vara några mer avgifter än de du nämnde!

Du kan mejla mig om du har några fler frågor om du vill :)

[email protected]

Kommentera inlägget här: