God morgon världen

Det är tidig morgon i Santa Barbara och jag är vaken för att min registreringstid för nya kurser var i dag. Fick inte alla lärare och tider jag ville, men kom in på alla kurser jag behöver i alla fall. Ska försöka crasha en kommunikationskurs, får se om det fungerar! 
Snart ska jag köra till LA med Cattis och Viktor. I kväll är det den efterlängtade konserten med Joshua Radin på The Wiltern. Hoppas han är lika grym som jag tror! Får se vad vi hittar på innan. Nu kööööör vi.
Vår lilla röda bil
Anonym:

Hejsan! Jag ska åka till USA, Santa Barbara i juli. Och jag tänkte bara fråga dig om hur det är med boende och så? Är det svårt att få en bostad? Vad rekommenderar du?

Mvh Rebecca

Svar: Hej Rebecca! Vad kul! Har du fixat allt själv eller ska du åka via en organisation?
Eftersom Santa Barbara är en studentstad med två universitet så är trycket på boende väldigt hårt och enligt min erfarenhet är det svårt att få en bra bostad nära skolan. Mitt tips är att kolla med andra studenter innan eller söka på craigslist för det kommer nog inte gå så snabbt att få boende på plats...
Bara att skriva igen om det är något mer du undrar!
Emma

Rebecca:

Ja, jag är så förväntansfull! Jag åker via study international, de hjälper en med anmälan till skolan och visum och så men inte boende så det får jag fixa själv. Men det löser sig alltid!
Ja det är förståeligt, har mejlat lite med olika lägenhetskomplex så får se. Tack så mycket för hjälpen! Kommer säkert fråga mer saker om jag kommer på något :) Jätteroligt att läsa din blogg förresten! Blir väldigt inspirerad.
Rebecca

Svar: Tack! Vad kul att höra!Det är bara att fråga på :)
Hoppas det löser sig med boende!
Emma

Kommentera inlägget här: