Universal Studios

I går var jag på Universal Studios i Hollywood. Det var IBS teaterstudenter som skulle åka och eftersom vi jobbar blev jag och Josie medbjudna. Hon hade dock massor att göra och gav bort sin biljett till en glad Olle. 
När vi kom fram till LA var det extremt varmt och fuktigt och det var som att gå omkring i en bastu. Vi började med att ställa oss i kön till the studio tour och var nära på att smälta bort i värmen. Åkte omkring bland olika studios och fick se hur de gör olika effekter/bygger kulisser för filmer. Åkte bland annat på Wisteria Lane, från Desperate Housewives och såg en uppbyggd flygkrash och King Kong i 3D. Var häftigt!
Sen gick jag, Olle och Pelle omkring och åkte de andra attraktionerna. Killarna tvingade med mig på the mummy ride och för er som känner mig så vet ni att jag är livrädd för allt som har med skräckfilm och liknande saker att göra. Överlevde i alla fall och åkturen var ganska cool. Simpson riden var helt i 3D och det kändes som att man åkte berg och dalbana även fast det bara var vagnen som rörde sig lite. Riktigt häftigt faktiskt.
Dagen avslutades med en tur till Hollywood Boulevard där jag och Olle gick till Hooters och drack öl medan de andra kollade på stjärnorna. Sen åkte vi allihopa till en restaurang på Sunset Strip. Supermysigt ställe och jättegod mat. En lyckad dag!
Universal Studios Hollywood
Wisteria Lane, Desperate Housewives
Jag och Pelle på Kitchen 24
Kommentera inlägget här: